Działka ma kształt prostokąta , którego szerokość wynosi 24m , a długość jest 2 razy większa . Na kwiaty i warzywa przeznaczono 80% powierzchni działki , a pozostałą część na pasiekę . Ile metrów kwadratowych działki przeznaczono na pasiekę ?

3

Odpowiedzi

2010-02-24T16:44:42+01:00
24x2=48
2x24+2+48=48+96=147 -obwód
2010-02-24T16:44:55+01:00
24*2=48
24*48=1152
(20%*1152):100=230,4m²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T16:45:27+01:00
A=24m-szerokosc
b=24m*2=48m-dlugosc

P=a*b
P=24m*48m=1152m2-pole powierzchni dzialki

1152[m2]---100[%]
x-------------80[%]

100x=1152*80
100x=92160 /:100
x=921,6[m2]-tyle powierzni przeznaczono na kwiaty i warzywa

1152m2-921,6m2=230,4m2-tyle przeznaczono dzialki na pasieke


Na pasieke przeznaczono 230,4m2 dzialki ;))