Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T16:49:12+01:00
5x + 2y = 30zł
x + y = 9

x=9-y
5(9-y)+2y=30

x=9-y
45-5y+2y=30

x=9-y
-3y= -15 /:-3

x=9-y
y=5

x=9-5
y=5

x=4
y=5

5*4 + 2*5 =30
Odp. Monet dwuzłotowych było 5, a pięciozłotowych 4.
18 4 18
2010-02-24T17:02:16+01:00
To jakieś dziwne zadanie :/


a-monety pięciozłotowe
b- monety dwuzłotowe

równanie
30zł=ax5+bx2
10=a+b

Nie da się rozwiązać, ale najbliższa odpowiedz to 3 monety pięciozłotowe i 7 dwuzłotowych, lecz wtedy wynikiem będzie 29zł, a nie 30zł.


13 1 13