Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T16:48:58+01:00
A) H2SO3
m H2SO3=82g
m S-32g m O-3*16g=48g
Cp=32*100%82g=39%
Cp=48*100%/82=58,5%
b)H2SO3
2*1g=2g
32
3*16g=48g
2:32:48=1:16:24

c)SO2
32
2*16=32
32:32=1:1
2010-02-24T16:52:05+01:00
Zawartość procentową(% masowy) siarki i tlenu w kwasie siarkowym(IV)
m h2so3=82g
32-x%
82-100
x=39%siarki

48-x
82-100
x=58,5%
b)stosunek masowy pierwiastków w kwasie siarkowym (IV)

H S O
2:32:48=1:16:24
c)stosunek masowy pierwiastków w tlenku siarki(IV) So2= 64 g

S-O
32g-32g

1:1