Uzupełnij równania, wpisując liczby pobranych lub oddanych elektronów( książka Nowej ery kl. I gim. więc moze ktoś już to miał ćw. str. 64 zad. 52 ) :

a.) Cu+ _______ ------> Cu
b.) F ________ ------>F-
c.) Br- ________ -----> Br
d.) Ba _________-----> Ba2+
e.) Fe2+ ______----> Fe3+
f.) Al3+ ________------> Al
g.) S2- _______ ------> S6+
h.) Ca _______ -------> Ca2+


daje najlepszą.

błagam o;

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T16:52:08+01:00
A) +1e
b) +1e
c) -1e
d)-2e
e) -1e
f)+3e
g)-8e
h)-2e
2010-02-24T16:58:03+01:00
A) Cu+ + e -------> Cu
b) F + e ---------> F-
c) Br- - e --------> Br
d) Ba - 2e ---------> Ba2+
e) Fe2+ - e --------> Fe3+
f) Al3+ + 3e -------->Al
g) S2- - 8e --------> S6+
h) Ca - 2e --------> Ca2+
3 3 3