Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T16:55:52+01:00
ŻABA WODNA.


Charakterystyka gatunku
Żaba wodna należy do tzw. żab zielonych, stale przebywających nad wodami; jej występowanie często pokrywa się z występowaniem żaby jeziorkowej (rzadziej śmieszki).
Wielkość
Dojrzałe samce do 8,5 cm, samice do 10 cm.
Ubarwienie
Zielone, z domieszką czerni i brązu; plamy nieregularne, na kończynach układają się w paski.
Rozród
Hybrydogeneza (zobacz też: żaby zielone); krzyżówki wsteczne z obydwoma gatunkami rodzicielskimi; samica składa jaja haploidalne i diploidalne. Z diploidalnych wykluwają się osobniki triploidalne. Bywa, że diploidalne są nie jaja, ale plemniki. To również prowadzi do powstania osobników triploidalnych. Jaja (od 0,8 mm do 2,6 mm - zależnie od tego, czy haploidalne czy nie) składane w postaci nieregularnych kłębów, w liczbie od 1-10 tysięcy. Kijanki osiągają duże rozmiary (nawet do 18 cm).
Pokarm
Owady, pajęczaki, ślimaki, małe kręgowce.
Środowisko
Żaba wodna wybiera wody stojące lub wolnopłynące, zarówno małe jak i większe.
2 5 2
2010-02-24T17:00:54+01:00
Kręgosłup:Kręgosłup żaby składa się z dziewięciu kręgów i kości ogonowej.
Kończyny:nogi przednie składają się: z kości ramieniowej, kości przedramieniowej, kilku kości nadgarstka, kilku kości dłoni i czterech kości palców.
1 1 1