Kostkę lodu która ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 2cm x 2cm x 3cm, wrzucono do pustej szklanki. Jaką objętość będzie miała woda po stopnieniu się tej kostki? można przyjąć, że woda otrzymana z lodu ma objętość o 10% mniejsza niż lód.

2

Odpowiedzi

2010-02-24T17:01:57+01:00
V = 2 * 2 * 3
V = 12cm3 - lód

10% * 12cm3 = 1,2cm3
19 2 19
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:02:26+01:00
Kostkę lodu, która ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 2 cm x 2 cm x 3 cm , wrzucono do pustej szklanki. jaka objetość bedzie miala woda po stopieniu sie tej kostki? Można przyjac , woda otrzymana z lodu ma objetosc o 10 % mniejsza niz lód

V = a*b*h = 2*2*3 = 12 cm³
woda otrzymana z lodu ma objętość 10 %, czyli
10% z 12cm³ = 1,2cm³

12cm³ - 1,2cm³ = 10,8cm³

Odp Woda będzie miała objętość 10,8cm³
49 4 49