Odpowiedzi

2010-02-24T17:08:35+01:00
X-wiek ojca
y-wiek syna
x+y=52
x=52-y
6 lat temu
x-6=3*(y-6)
52-y-6=3y-18
-y-3y=-18+6-52
-4y=-64/:(-4)
y=16-wiek syna

x=52-16
x=36-wiek ojca
odp.ojciec ma 36 lat ,a syn 16 lat
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:17:56+01:00
Dane:

x - wiek syna ( 16 )
y - wiek ojca (36 )

x+y = 52
3(x-6)=y-6

x+y=52
3x-18=y-6

x+y=52
3x-y=-6+18

x+y=52
+ 3x-y=12
_______________
4x=64 / :4
x=16


x+y=52
16+y=52
y=52-16
y=36

spr. 16+36 = 52 .
odp. Ojciec ma 36 lat, a syn 16.


` pozdrawiam . ;]]