Oblicz, jaki jest procent wszystkich wyrazów w tym zdaniu stanowią rzeczowników.

2.W meczu koszykówki Pioruny Sępkowo - Orły Osępino najlepszy zawodnik Piorunów oddał 48 rzutów do kosza, trafiając 9 razy, a najlepszy zawodnik orłów oddał 50 rzutów, w tym trafił 10 razy. Który z tych zawodników wykazał się lepszą skutecznością?.

3.przeciętny orzeł waży 1,68 kg, a przeciętny wróbel-25g. Mózg orła waży 14g, a mózg wróbla 1g. Oblicz jakim procentem masy każdego z tych ptaków masa jego mózgu.

3.Niedaleko ujścia rzeki Oranje mozna znaleźć diamenty. W niektórych miejscach jest ich nawet 14 karatów w każdej tonie żwiru (jeden karat to 0,2 gramy). Ile promili tego żwiru stanowią diamenty?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T15:41:06+02:00
1.

9/48x100%=18,75%

10/50x100%=20%

Odp. Większą skutecznością wykazał się zawodnik z drużyny orłów.

2.

14/1680x100%=0.8(3)%-orła

1/25x100%=4%

Odp. Mózg orła stanowi 0.8(3)% jego masy a wróbla 4% jego masy.

3.
14x0,2=2,8

2,8/100000x1000promili=0,0028promili

Odp. Diamenty stanowią 0,0028 promili tego żwiru.
2009-10-17T15:44:04+02:00
3.
Wróbel:
1/25 razy 100 % = 100/25 % = 4 %
Orzeł:
1,68 kg = 1680 g
14/1680 razy 100% = 35/42 % = 0,8(3) % i to w przybliżeniu 0,83 %

Odp. Waga mózgu przeciętnego orła stanowi ok 0,83 % jego całkowitej masy, a waga mózgu przeciętnego wróbla stanowi 4% jego całkowitej masy.

4.
14 razy 0,2 g = 2,8 g ( przeliczam na gramy)
1 t = 1000 kg
2,8/1000 razy 1000 promili = 2,8 promila (1000 i 1000 się skrócą)

Odp. Diamenty stanowią 2,8 promila żwiru.

2.
48 - 100%
9 -x%
x=9*100/48=18,75%
50 -100%
10 - x%
x=10*100/50=20%

odp. Lepszą skutecznością wykazał się zawodnik Orłów.

1.
4/10=40% :)
procent, wyrazów, zdaniu, rzeczowniki - 4
wszystkich wyrazów - 10