Bilet normalny z Gdyni Glownej Osobowej do Czerska przez Tczew kosztuje 18zł 30gr. Michał podróżował ze swoim psem Tofikiem. Chlopcu przysługuje ⅖ zniżki, a Tofikowi 9/10. Oblicz koszt podróży Michała z Tofikiem do Czerska.

Pomocy. Daje Naj. !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:15:05+01:00
Chłopiec
2/5 razy 18,30 = 7,32zł
18,30 - 7,32 = 10,98 zł

Pies

9/10 razy 18,30 = 16,47 zł
18,30 -16,47 = 1,83 zł


10,98 + 1,83 = 12,81 zł
1 5 1
2010-02-24T17:16:49+01:00
18,3 × 1/3 = 6,1
18,3 × 1/10 = 1,83
6,1 + 1,83 = 7,93 zł
2010-02-24T17:19:01+01:00
18zł 30gr = 1830gr
1830gr * 2/5 = 732gr
1830gr - 732gr = 1098gr = 10zł 98gr - bilet Michała

1830gr * 9/10 = 1647gr
1830gr - 1647gr = 183gr = 1zł 83gr - bilet Tofika

10zł 98gr + 1zł 83gr = 12zł 81gr - koszt przejazdu Michała z Tofikiem do Czerska :)