Odpowiedzi

2010-02-24T17:16:31+01:00
Aminokwasy to związki organiczne, którycz cząsteczki zawierzają dzwi grupy funkcyje- grupe aminową i karboksylową.

glicyna
alanina
leucyna
walina

Związki organiczne
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:20:03+01:00
Aminokwasy= związki chemiczne, które zawierają grupę aminową -NH2 (zasadową) oraz grupę karboksylową -COOH (kwasową) lub dowolną grupę kwasową, np. sulfonową.
Przykład:
alanina
cysteina
histydyna
Związki zbudowane z aminokwasów:
peptydy
białka
1 5 1