Adam,Bogdan i Darek są braćmi.Gdy Tomek spytał,ile lat ma każdy z nich, Darek powiedział:Ja jestem 2 razy starszy od Adama, a Bogdan jest 2 lata starszy od Adama.Razem mamy 34 lata.
Zapisz odpowiednie równanie, rozwiąż je i oblicz wiek każdego z braci.

2

Odpowiedzi

2010-02-24T17:20:22+01:00
X- wiek Adama
2x- Darek
2+x- Bogdan
x+2+x+2x= 34
4x+2= 34
4x= 34-2
4x= 32| ;4
x= 8 (wiek Adama)
8*2= 16 (wiek Darka)
8+ 2=10 (wiek Bogdana)
Odp. Adam ma 8 lat, Darek 16, a Bogdan 10.


Liczę na naj :)

39 4 39
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:23:07+01:00
X=wiek Adama
2x=wiek Darka
x+2=wiek Bogdana
wiek Adama+wiekDarka+wiek Bogdana=34 lata
x+2x+(x+2)=34
opuszczamy nawias i otrzymujemy:
x+2x+x+2=34
4x=34-2
4x=32 /÷4
x=8-wiek Adama
2×8=16- wiek Darka
8+2=10- wiek Bogdana
Odp:
Adam ma 8 lat, Darek 16, a Bogdan 10.
P.s. proszę o najlepsze......
31 4 31