Wskaż reakcje syntezy, analizy i wymiany w poniższych przykładach.
a)wodór + azot ---- amoniak
b)tlenek srebra(I) + wodór --- srebro + woda
c) cynk + tlen --- tlenek cynku
d) magnez + siarka --- siarczek magnezu
e) wapień --- wapno palone + tlenek węgla (IV)
f) wodór + siarka --- siarkowodór

2

Odpowiedzi

2010-02-24T17:32:56+01:00
A)wodór + azot ---- amoniak SYNTEZA
b)tlenek srebra(I) + wodór --- srebro + woda WYMIANY
c) cynk + tlen --- tlenek cynku SYNTEZA
d) magnez + siarka --- siarczek magnezu SYNT
e) wapień --- wapno palone + tlenek węgla (IV) ANALIZA
f) wodór + siarka --- siarkowodór SYNTEZY
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:37:08+01:00
REAKCJE SYNTEZY:
a)wodór + azot ---- amoniak
c) cynk + tlen --- tlenek cynku
d) magnez + siarka --- siarczek magnezu
f) wodór + siarka --- siarkowodór

REAKCJE ANALIZY:
e) wapień --- wapno palone + tlenek węgla (IV)

REAKCJE WYMIANY:
b)tlenek srebra(I) + wodór --- srebro + woda

;-))
13 4 13