Odpowiedzi

2010-02-24T17:25:57+01:00
Głoski miękkie to są te podczas których wymawiania nasza środkowa część języka jest zbliżona do podniebienia twardego - tego bardziej z przodu.
Głoski twarde to te które wymawiamy ze środkową częścią języka oddalona od podniebienia twardego.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:27:37+01:00
Miękkie:
-ze znakiem diakrytycznym: ś,ń,ć,dź
- zmiękczone przez i, ale wtedy , gdy po "i" stoi samogłoska
np.wi-atr(wi- miękkie)
wi-edźma ( wi- miękkie)
mi-asto(mi- miękkie)
w tym przypadku mówimy, że "i" jest zmiękczające poprzednią spółgłoskę

-ale są przypadki kiedy "i" jest sylabotwórcze, ale spółgłoskę wymawiamy miękko
np
ni-kiel
ni-żby
wtedy po prostu słychać tę miękkość