Uzupełnij zapisy słowne przebiegu reakcji chemicznych. Które z nich są reakcjami wymiany? Wskaż w tych reakcjach substraty, produkty, pierwiastki i związki chemiczne.

a) cynk + .......... --- siarczek cynku
b)......... + chlor --- chlorek sodu
c)Tlenek rtęci(II) + wodór --- rtęć + ..........
d)Tlenek miedzi(II) + .......... --- tlenek węgla(IV) + miedź

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:31:55+01:00
A) cynk + siarka - produkty
b)sód + chlorek
c)= rtęć + woda -substraty
d)tlenek miedzi (II)+węgiel
węgiel,cynk,siarka,woda,miedź,chlor - pierwiastki
c i d -reakcje wymiany
tlenek miedzi,tlenek węgla,siarczek cynku,tlenek rtęci,chlorek sodu -związki chemiczne
22 2 22
2010-02-24T17:33:38+01:00
A) cynk + siarka --- siarczek cynku
b) sód + chlor --- chlorek sodu
c) tlenek rtęci(II) + wodór --- rtęć + woda
d) tlenek miedzi(II) + węgiel --- tlenek węgla(IV) + miedź

REAKCJE WYMIANY:
c) tlenek rtęci(II) + wodór --- rtęć + woda
Substraty: tlenek rtęci(II) , wodór
Produkty: rtęć , woda
Pierwiastki: wodór , rtęć
Związki chemiczne: tlenek rtęci(II) , woda

d) Tlenek miedzi(II) + węgiel --- tlenek węgla(IV) + miedź
Substraty: tlenek miedzi(II) , węgiel
Produkty: tlenek węgla(IV) , miedź
Pierwiastki: węgiel , miedź
Związki chemiczne: tlenek miedzi(II) , tlenek węgla(IV)

;-))
37 4 37