1.Ułóż poprawnie frazeologizmy...

garnek, nie, święty, lepić -
garnek, nie, co, do, mieć, włożyć -
garnek, nie, cudze, zaglądać, w -

2. Utwórz przymiotniki pochodne od podanych wyrazów i wyrażeń.

zwierzę - ...... ,
kultura - ........ ,
podobny do gliny - .......... ,
metal - .............. ,
antyk - .......... ,
jasna czerwień - ............. ,


3

Odpowiedzi

2010-02-24T17:28:29+01:00
1
nie święci garnki lepią
nie mieć co włożyć do garnka
nie zaglądać w cudze garnki
2
zwierzecy.
kulturalny
gliniasty
metalowy
antyczny
jasno-czerwony
2 3 2
2010-02-24T17:28:48+01:00
1. Nie święci garnki lepią.
Nie mieć co do garnka włożyć.
Nie zaglądać w cudze garnki.

2. zwierzęcy
kulturalny
glinopodobny
metalowy
antyczny
jasnoczerwony
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:29:01+01:00
1.
Nie święci garnki lepią
Nie mieć co włożyć do garnka
Nie zaglądać w cudzy garnek

2.
zwięrzęcy
kulturalny
gliniany
metalowy
antyczny
jasno-czerwony
4 5 4