Odpowiedzi

2010-02-24T17:28:15+01:00
Jednym z przykładów może być istnienie koła na ktorym młodzni ludznie czytali polskie ksiązki popimo wielu zagrożeń. Oni jednak nie bali się i śmialo chodzili na umówione spotkania. Czuli w sobie ducha polskości.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:36:57+01:00
Polska mlodziez w tej ksiazce przeciwstawiala sie rusyfikacji w nastepujacy sposob:

Po recytacij Reduty Ordona A.Mickiewicza przez Bernarda Zygiera,uczniowie postanawiaja stworzyc nielegalny klub , zajmuja sie nauka historii polski i czytaniem polskiej poezij.Spotkania te organizuja na strychu mieszkania rodzicow Mariana Gontali,to miejsce nazywaja ,,gorka Gontali".Uczestnicza w nich Walecki,Andrzej Radek,Bernard Zygier,Marcin Borowicz.Wiedza,ze gdyby rusyfikatorzy sie o tym dowiedzieli,to wydalono by ich ze szkoly,albo wsadzono do wiezienia,oni jednak nie pszejmuja sie tym,i dalej przeciwstawiaja sie wladza zaborczym.
2 4 2
2010-02-24T20:52:50+01:00
Przykladem jest to ze mlodziez umawiala sie na spotkanie grupowe na ktorych np. czytali ksiazki, chodzili na nie i nie bali sie co ich czeka ze stron zolnierzy.To bylo bardzo odwazne ale oni nie chcieli zatracic swojej milosci do polski.


pozdrawiam ;))