Zjawisko fizyczne czy przemiana chemiczna:
a-topnienie lodu
b-topnienie parafiny
c-spalanie węgla
d-rdzewienie rusztowania
e-palenie się swiecy
f-rozdrobienie z cukru do cukru pudru
g-rozdrobnienie siarki
h- kwaśnienie mleka

i od razu prosilabym o wytlumaczenie czym się rozni zjawisko od przemiany :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:40:09+01:00
Zjawisko fizyczne-przemiana, w której wyniku nie powstaje substancja o nowych właściwościach
przemiana chemiczna-przemiana, w której wyniku powstaje nowa substancja o innych właściwościach

a-topnienie lodu - zjawisko fizyczne
b-topnienie parafiny - zjawisko fizyczne
c-spalanie węgla - przemiana chemiczna
d-rdzewienie rusztowania - przemiana chemiczna
e-palenie się swiecy - przemiana chemiczna
f-rozdrobienie z cukru do cukru pudru - zjawisko fizyczne
g-rozdrobnienie siarki - zjawisko fizyczne
h- kwaśnienie mleka -przemiana chemiczna
5 4 5
2010-02-24T17:46:05+01:00
A-topnienie lodu - zjawisko fizyczne
b-topnienie parafiny - zjawisko fizyczne
c-spalanie węgla - przemiana chemiczna
d-rdzewienie rusztowania - przemiana chemiczna
e-palenie się swiecy - przemiana chemiczna
f-rozdrobienie z cukru do cukru pudru - zjawisko fizyczne
g-rozdrobnienie siarki - zjawisko fizyczne
h- kwaśnienie mleka -przemiana chemiczna

Przemiany chemiczne «zmiany zachodzące w substancjach na skutek reakcji chemicznych, polegające na przekształceniu cząsteczek»


Zjawisko fizyczne – przemiana, na skutek której zmieniają się tylko właściwości fizyczne ciała lub obiektu fizycznego, natomiast właściwości chemiczne pozostają bez zmian. Definicja używana przez chemików.
Zjawisko fizyczne to zmiany i procesy zachodzące dookoła nas w przyrodzie, np. topnienie lodu. Aby zjawiska fizyczne mogły zajść, potrzebna jest siła. Siłami są różne oddziaływania, np. oddziaływania podstawowe jak oddziaływanie elektryczne, magnetyczne, grawitacyjne lub oddziaływania pochodne, np. międzycząsteczkowe czy tarcie.
9 4 9