Przemówieni musi to być , proszę o pomoc .

niedługo kończysz gimnazjum. Napisz przemówienie, które mógłbyś wygłosić na apelu pożegnalnym do uczniów i nauczycieli Twojej szkoły . Byłoby dobrze, gdyby w Twoim przemówieniu znalazło się :
• określenie sytuacji, w której się znajdujesz Ty i twoi rówieśnicy.
•przypomnienie przyjemnych chwil spędzonych w szkole\
•podkreślenie wdzięczności dla nauczycieli i kolegów
•przeproszenie za uchybienia i niedociągniecia
•krótka refleksja na temat czekającej Ciebie i Twoich rówieśników przyszłości
•podziekowania pracownikom szkoły za trud włozony w Twoje wykształcenie i wychowanie
•życzenia wakacyjne skierowane do sluchających.

Aby wzbogadzić wypowiedz, użyj:

• pytania retoryczne
•epitetów
•co najmniej jednego cytatu
•porównania
•wypowiedzenia wykrzyknikowego
•świadomego powtórzenia wyrazów (np. to tutaj zdobywaliśmy wiedzę o świecie. To tutaj nawiązywały sie przyjaznie )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:47:31+01:00
Szanowne grono pedagogiczne oraz drodzy przyjaciele

Dziś widzimy się ostatni raz w tym składzie. Na pewno będzie mi was wszystkich brakowało. nauczyciele : wiem, że czasem przyspożyliśmy wam wielu zmartwień, trosk. Niejednokrotnie martwiliście się o naszą przyszłość i oceny. Jednak musicie wiedzieć, że nauka nie poszła w las. Dzięki wam odkryliśmy wiele swoich talentów i zainteresowań. Dziś jesteśmy wam za to wdzięczni.
przyjaciele; dzisiaj urywa się nić naszych codziennych spotkań, pilnych spraw oraz cennych rad. Mieliśmy ich wiele. Staraliśmy się pokazać wam co jest dobre a co złe choć nie zawsze nam to wychodziło. Jest nam ciężko opuścić mury tej szkoły, w końcu spędziliśmy tu 3 lata. Bardzo mile je wspominamy i nadal będziemy wspominać. Bardzo chciałabym podziękować w imieniu swoim oraz całej swojej klasy, naszej wychowawczyni. Włożyła w nasz wychowanie dużo nerwów, siły. Ale czy nie było warto ?
Jestem dumna, że mogłam być częściom histori tej cudownej szkoły :)
_____________
mam nadzieje ze pomogłam :) jak cos to jeszcze pisz :)
2010-02-24T17:51:08+01:00
Koledz, kolezanki szanowni nauczyciele i dyrekcjo !

Przez 3 lata uczęszczalismy do tej szkoły . Przez 3 lata uczyliśmy się jak postępowac w róznych sytuacjach życiowych , przez 3 lata darzyliśmy was szacunkiem i pokorą . nauczyliście nas wielu rzeczy ,które z pewnością będą nam bardzo potrzebne i które dalej zaświadczą o naszej przyszłości . Wszystkim klasą 3 jest zapewne niezmiernie przykro z zaistniałej sytułacij , już po wakacjach każdy pójdzie swoją własą droga i pewnie się już nie zobaczymy . Przez te wszystkie lata bzo wiele sytuacji , ktore nie okazaly sie zbytnio przyjemne . Przepraszamy was z caego serca za wszystkie niedociagniecia dobiegle z naszej strony. Wszyscy serdecznie dziekujemy za trud wozonz w nasze wzksztacenie na dowod naszej wdziecznosci dajemy wam skromny upominek .