Odpowiedzi

2010-02-24T17:40:18+01:00
Grzyby jako jedyne organizmy mają zdolność do rozkładu ligniny oraz mają duże znaczenie przy rozkładzie celulozy. Są reducentami - ostatnim ogniwem w łańcuchu pokarmowym. Pozwala to na poprawny obieg materii w przyrodzie. Bez nich większość ekosystemów lądowych pokryłaby gruba warstwa nierozłożonych liści czy gałęzi, a zawarte w nich związki nie wróciłyby do ekosystemu, aby stać się ponownie dostępnymi dla rosnących organizmów. Duże znaczenie w przyrodzie mają porosty jako pionierzy w zasiedlaniu niegościnnych siedlisk, jak skały czy piasek. Są one także wyznacznikiem czystości powietrza na danym terenie. Grzyby z wieloma roślinami tworzą mikoryzę - szacuje się, że od grzybów mikoryzowych zależy sprawne działanie około 90% roślin. Pewne gatunki grzybów są wykorzystywane w produkcji żywności. Niektóre z nich są przyczyną jej rozkładu prowadząc do skażenia jej szkodliwymi dla ludzi toksynami. Inne, takie jak Penicillum, są wykorzystywane do produkcji leków. Grzyby konserwuje się np. przez suszenie, marynowanie, kiszenie i zamrażanie.

2010-02-24T17:40:47+01:00
Korzystne- wykorzystywane przy produkcji sera, piwa, w piekarnictwie są wykorzystywane jako dodadki do posiłków
niekorzystne-powodują choroby skóry, rozkładają meble, książki powodują gnicie owoców i warzyw


i tak wogóle to do biologii
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:44:27+01:00
pozytywne
-rozkładają materię organiczną
-wzbogacają glebę w sole mineralne
-z niektórych wytwarza się antybiotyki
-wykorzystuje się w przemyśle piekarniczym, do produkcji alkoholi, serów pleśniowych
-wspólnie z glonem tworzą nowy organizm - porost
Znaczenie negatywne grzybów:
-powodują psucie się żywności
- wywołują choroby roślin i ludzi
1 5 1