1. Rolnik ma pole równe 5 arów, szerokość tego pola wynosi 20 m. Oblicz ile metrów siatki potrzebuje rolnik do ogrodzenia swojego pola.

2.Babcia zrobiła 60 pierogów Karol zjadł jedną piątą tych pierogów . Resztę podzielono na dwie równe części. Po ile pierogów było w tych częściach?

Proszę o szybką odp. :]
Z góry dziękuję :** :))

2

Odpowiedzi

2010-02-24T17:50:07+01:00
2. ⅕ × 60=12
60-12=48
48:2=24
Odp. W tych częściach było po 24 pierogi.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:54:39+01:00
1. P=5a=500m²
szerokość- 20m
długość- 500m²:20m=25m
Obw.=2x25m+2x20m=90m

odp.: Rolnik potrzebuje 90m siatki.


2.60-60× 1/5=60-12=48 48:2=24

odp.: W tych częsciach było po 24 pierogi.