Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T18:00:27+01:00
1.
D. H₂CO₃ ---> 2H⁺ + CO₃²

2.
Wodny roztwór ma odczyn zasadowy jeżeli znajduje się w nim nadmiar jonów wodorotlenkowych OH⁻

;-))
1 5 1
2010-02-24T18:37:34+01:00
D)H2CO3 <==> 2 H+ + CO₃²-

1 cząsteczka kwasu węglowego dysocjuje na 2 kationy wodoru i 1 anion węglanowy

2.Wodny roztwór ma odczyn zasadowy jeżeli znajduje się w nim nadmiar jonów wodorotlenkowych OH-(hydrolizacja anionowa)
1 5 1