Basen napełnia się zimną wodą w czasie 5 godzin , a ciepła prze 8 godzin .
a) jaka część basenu zostanie napełniona wodą zimną a jaka wodą ciepłą w czasie 1 godz. ?
b) jaka część basenu zostanie napełniona wodą w czasie 1 godz. gdy odkręcone będą oba krany ?
c ) Ile czasu potrzeba , aby napełnić basen , gdy odkręcone są oba krany ??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T16:31:37+02:00
A)
zimną wodą
1-5h
x-1h
x=1*1h:5h
x=1/5

ciepłą wodą
1-8h
x-1h
x=1*1h:8h
x=1/8

b)
1/5+1/8=13/40
Dwa krany naleją w ciągu 1 godziny napełnią 13/40 basenu.

c)
1h-13/40
x-40/40
x=1*40/40:13/40
x=3 i 1/13

W ciągu 3 i 1/13 godzin.
2 5 2
2009-10-17T18:55:05+02:00
A)1/5 i 1/8

b)1/5 +1/8 = 8/40 + 5/40= 13/40

c)3x13/40= 39/40
potrzeba ponad 3 godziny wydaje mi się że 3 godz 6 min.