Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T16:18:01+02:00
Kości są zbudowane z tkanki kostnej jej funkcje to:
- ochrona narządów
- narząd ruchu (tylko bierny, ponieważ bez mięśni, ścięgien itp. nie ruszalibyśmy się)
- krwiotwórcza poprzez zawarty w nich szpik kostny

I dlaczego zalicza się ją do tk. łącznych?
bo jej podłoże jest autoimmunologiczne.
4 2 4
2009-10-17T16:20:47+02:00
Tkanka kostna spełnia głównie funkcje mechaniczne, czemu towarzyszy ilościowa przewaga substancji międzykomórkowej nad komórkami kostnymi. Odznaczające się licznymi wypustkami komórki kostne znajdują się w jamkach kostnych.

TAK DYKTOWAŁA NAM PANI NA BIOLOGI ;)
3 4 3