Bogdan wziął na obóz w góry 80 zł.Na napoje wydał 2 razy więcej niż na lody,a o 5 zł mniej niż na napoje wydał na słodycze.Za 15 zł kupił upominki dla rodziców .Wrócił bez pieniędzy ,gdyż ostatniego dnia zgubiłó 10 zł.Ile pieniędzy wydał na lody?

Pomóżcie proszę!!! ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T18:02:56+01:00
X- na lody
2x- napoje
2x-5- słodycze
15- upominki
10- zgubił

x+2x+2x-5+15+10=80
5x+20=80
5x=60
x=12

na lody wydał 12 zł
38 4 38
2010-02-24T18:05:53+01:00
15 + 10 = 25
80-25= 55

Lody -x
napoje - 2x
slodycze - 2x-5

2x+x+2x-5=55
5x=55+5
5x=60 / :5
x= 12

Lody 12 zł

Odp. Na lody wydał 12 zł
12 3 12