Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T18:00:56+01:00
Bohater Odysei Homera. Legendarny król Itaki, syn herosa Laertesa i jego małżonki Antyklei. Według mitu był najprzebieglejszym z królów biorących udział w Wojnie Trojańskiej, autorem podstępu, dzięki któremu Grecy wygrali wojnę – konia trojańskiego. W podróży powrotnej do Itaki przeżył wiele przygód. Tułał się przez 10 lat po morzach i oceanach, zanim wrócił do swej żony Penelopy. Obok Heraklesa i Tezeusza jest najbardziej znanym bohaterem greckich mitów i legend. Synem Odyseusza był Telemach.
2 5 2
2010-02-24T18:08:48+01:00
Hmmm..
Odyseusz był królem Itaki . Brał udział w Wojnie Trojańskiej, autorem podstępu, dzięki któremu Grecy wygrali wojnę. Wracając do Itaki spotkało
go wiele przygód. przez 10 lat płynął po morzach i oceanach by wrócić do Itaki.Według najbardziej znanej wersji mitu, wielkiego podróżnika zabija jego syn Telegonos, który wyruszył na poszukiwanie ojca za radą swej matki, Kirke.
3 4 3