Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T18:09:51+01:00
Pod okupacją niemiecką Polacy nie mieli prostego życia. Byli ciągle pod kontrolą. Nie mogli wydawać polskich gazet, śpiewać w ojczystym języku a nawet pozamykano kościoły aby zniszczyć naród polski. Jednak rodacy nie poddali się. Stworzyli tzw. tajne komplety, czyli podziemne szkoły. Tajna Organizacja Nauczycielska zapewniała im kadrę i rozprowadzała podręczniki. Powstały podziemne teatry. Wystawiano dramaty Shakespeare'a, Słowackiego, Wyspiańskiego. Niemcy zgodzili się jedynie na wystawienie podrzędnych teatrzyków, których repertuar miał ogłupić naród Polski.
53 4 53
2010-02-24T18:18:09+01:00
Układ o przyjaźni i granicach 28 września 1939 r. zakładał podział ziem państwa Polskiego między III Rzeszę,a ZSRR, wzdłuż lini rzek Narwii, Pisy, Bugu, Sanu.
Pod okupacją niemiecką znalazły się 186 tys km2 powierzchni zamieszkałdej przez 21,8 mln osób.
Ziemie które zostały wcielone do Rzeszy : Gdańsk - Prusy Zachodnie, śląsk - Prowincja śląska, Suwałki - okreg suwalski, Mazowsze - Północne Mazowsze.
Polacy byli poddani bezwzględnej germanizjacji, zlikwidowano wszelkie instytucje Polskie, społeczne, kulturalne.
Zabroniono używania języka polskiego. Wysiedlano ludzi do Generalnego Gubernatorstwa [GG] . Wysyłano polaków na przymusowe roboty, do obozów koncentracyjnych. Poddawano ich eksterminacji (likwidowano iteligencję Polską) . Wykonywano egzekucje publiczne, również konfiskowano mienia polaków.

Mam nadzieje,że sie przyda :)
51 4 51