Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T18:50:30+01:00
Łodyga
Liście
Kwiaty
Owoc
Orzeszek.
Kłącze
Korzenie
2010-02-24T23:10:38+01:00
Łodyga
Płożąca się lub pnąca, czterokanciasta, z haczykowato wygiętymi do tyłu włoskami na bokach. Zawsze wije się w prawo. Dorastająca w stanie dzikim do 8 m (w hodowli do 12m).

Liście
Naprzeciwległe, długoogonkowe, o 3 do 5 klapach na pędach głównych i bocznych. Tam gdzie ukazują się kwiaty liście są dużo mniejsze, najczęściej bez klap. Nasada liścia sercowata, brzegi z grubymi ząbkami. Powierzchnia górna szorstka.

Kwiaty
Męskie zebrane w szczytowe kwiatostany wyrastające wiechowatymi grupami z kątów liści. Kwiaty męskie z pięciodzielnym okwiatem i pięcioma pręcikami. Kwiaty żeńskie nie posiadają okwiatu, tworzą kotkowate kwiatostany przypominające szyszki roślin iglastych i tak są potocznie nazywane.
Owoc
Jest to orzeszek.
Kłącze
jest silnie wykształcone, nazywane jest karpą.
Korzenie
System korzeniowy jest silnie rozbudowany, sięga bardzo głęboko.