Odpowiedzi

2010-02-24T18:11:59+01:00
M H2O= 1u *2 + 16u = 18u
OBLICZAM ZAWARTOŚĆ PROCENTOWĄ WODORU:
18u - 100%
2u - x %

18x = 2 u* 100 % / : 18 U
x = 200% : 18
x = 11,11%

OBLICZAM ZAWARTOŚĆ PROCENTOWĄ TLENU:
18u - 100%
16u - x %

18x = 16u * 100% /: 18u
x = 88,89 %
4 3 4
2010-02-24T18:12:22+01:00
H2O
MH2O=1u*2+16u=18u
wodór 2/18= 1/9 1/9*100%= 11 i 1/9 %
tlen 16/18=8/9 8/9*100%= 88 i 8/9 %
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T18:14:57+01:00
Witaj
masa cząsteczkowa H2O jest 18u
masa atomowa H jest 1
masa atomowa O jest 16
18u................100%
16u..................x
------------------------------
x = 16u*100%/18u = 88,89% wag stanowi tlen
18u..................100%
2u.....................y
------------------------------
y = 2u*100%/18u = 11,11% wag stanowi wodór

........................pozdrawiam
3 5 3