Odpowiedzi

2009-10-17T16:29:47+02:00
Nie się zdaje ze powinno zrobić to tak, ale nie jestem pewna.
Dane:
wysokości - 600m.n.p.m
8 stopni C
600÷8= 75 m.n.p.m
Temperatura w coraz wyżej zmniejsza się, ponieważ ciśnienie spada. Dlatego powinniśmy podzielić.
2009-10-17T17:25:44+02:00
Wysokości - 600m.n.p.m
8 stopni C 600÷8= 75 m.n.p.m
Temperatura zmniejsza się, ponieważ ciśnienie spada.
Dlatego musimy podzielić.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T18:58:46+02:00
Dane:
wysokość danego punktu - 600 m n.p.m.
wysokość Rys - 2499 m n.p.m.
temperatura w danym punkcie - 8⁰C

Rozwiązanie:
2499 m n.p.m. - 600 m n.p.m. = 1899 m
1899 m ÷ 100 m = 19 (w przybliżeniu)
19 × 0,6 = 11,4⁰C (bo na każde 100 m temp. zmniejsza się o 0,6⁰C)
8⁰C - 11,4⁰C = -3,4⁰C

Odpowiedź: Temperatura powietrza na Rysach wynosi ok. -3,4⁰C.

1 5 1