Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T18:17:00+01:00
Korzystajac z własności tójkąta 30, 60, 90
długość między 30 a 90 stopni to a√3
długoąć miżdzy 60 a 90 stponi to a
długość miedzy 60 a 30 stopni to 2a

NA rysunku masz podaną długość miedzy 30 a 90 wiec
a√3=30
a=30√3/3=10√3

mamy a czyli długość miedzy 60 a 90
teraz trzeba obliczyć 2a czyli
2*10√3=20√3

Mamy długości tzrech boków

obw=30+10√3+20√3=10+30√3=10(1+3√3)
3 5 3
2010-02-24T18:37:25+01:00
Niech przeciwprostokątna tego trójkąta będzie 'x', natomiast przyprostokątna, niewiadoma 'z'.
Z własności funkcji trygonometrycznych wynika, że:

sin60(stopni)= 30/x
√3/2=30/x
x= 60/√3 * √3/√3 (aby usunąć niewymierność z mianownika) dalej..
x= 60√3 / 3

następnie:
tg60(stopni)=30/z
√3=30/z
z=30 / √3 * √3/√3(znów usuwamy niewymierność z mianownika)
z= 30√3 / 3
z=10√3

Obw= 30+20√3 + 10√3
Obw = 30 + 30√3
Obw= 30(1+√3)
1 1 1