Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T16:44:58+02:00
Masa CaCO₃ = 40g + 12g + 16g*3 = 100g (wiadomo to z układu okresowego)

masa samego węgla : 12g

więc:
12g/100g*100%= 12%

Odp. Węgiel w węglanie wapnia stanowi 12%

Pozdrawiam
1 5 1
2009-10-17T17:16:20+02:00
M CaCO3=40u+12u+3*16u= 52u+48u=100u

100u-100%
12u-x%

x=12*100/100 = 12 u
2009-10-17T17:19:11+02:00
CaCO3
Ca = 40u
C = 12u
O3 = 16u x 3 = 48u

40+12+48=100%

100% - 100u
x% - 12u

12*100% / 100x = 12%

C stanowi 12%.