Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T16:37:08+02:00
A. godziny jest 25 minut
1h-60min
25/60h=5/12h
b. hektara jest 4,5 ara
1ha-100arów
4,5/100 ha=45/100ha=9/20ha
c. kilometra jest 30 metrów
1km-1000m
30/1000km=3/100km
d. kilograma jest 75 gram
1kg-1000g
75/1000kg=15/200kg=3/40kg
e. metra jest milimetr
1m-1000mm
1/1000m
Pozdrawiam;)
2009-10-17T16:37:13+02:00
A) 1godz=60min
25min=5/12godz
b)1ha=100arow
4,5ara=9/200
c)1km=1000m
30m=3/100
d)1kg=1000g
75g=3/40kg
e)1m=100mm
1mm=1/100m
2009-10-17T16:52:56+02:00
To jest proste, a i zaraz Ty tak będziesz twierdził (;

a) godziny jest 25 minut

godzina to 60 min, a więc 25 min to 25/60 godziny, można to skrócić, a będzie wyglądało to tak :

25/60 = 5/12


b) hektara jest 4,5 ara

hektar to 100 arów, a więc 4,5 ara to 45/1 000, można to skrócić, a będzie wyglądało to tak :

45/1 000=9/200


c) kilometra jest 30 metrów

kilometr to 1 000 metrów, a więc 30 metrów to 30/1 000 kilometra, można to skrócić, a będzie wyglądało to tak :

30/1 000 = 3/100 (lub 0,03)

d) kilograma jest 75 gram

kilogram to 1 000 gram, a więc 75 gram to 75/1 000 kilograma , można to skrócić, a będzie wyglądało to tak :

75/1 000 = 15/200 = 3/40


e) metra jest milimetr

metr to 100 cm, a 1 cm to 10 mm, a więc 1 metr to 1 000 mm czyli 1/1 000