I.Krasicki
''Człowiek i zdrowie''

W jedną drogę szli razem i człowiek, i zdrowie.

Na początku biegł człowiek; towarzysz mu powie:

"Nie spiesz się, bo ustaniesz." Biegł jeszcze tym bardziej -

Widząc zdrowie, że jego towarzystwem gardzi,

Szło za nim, ale z wolna. Przyszli na pół drogi:

Aż człowiek, że z początku nadwyrężył nogi,

Zelżył kroku na środku. Za jego rozkazem

Przybliżyło się zdrowie i odtąd szli razem.

Coraz człowiek ustawał. Mając w pogotowiu,

Zbliżył się. "Iść nie mogę, prowadź mnie" - rzekł zdrowiu.

"Było mnie zrazu słuchać" - natenczas mu rzekło.

Chciał człowiek odpowiedzieć, lecz zdrowie uciekło.


1.Jaki koncept wykorzystał autor,by podkreślić puentę utworu?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T18:31:02+01:00
Wykorzystał myśl iż człowiek nie może robić więcej niż jest do tego zdolny ponieważ może się to skończyć właśnie utratą zdrowia.
1 4 1
2010-02-24T18:35:35+01:00
Koncept autora polega na tym,że stosunek człowieka do zdrowia ukazuje poprzez opisanie,stworzenie krótkiej historii.czytający ma wrażenie,że czyta bajkę,jakąś opowieść za którą kryje sie morał i w efekcie taki znajduje się
3 5 3