Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • anik
  • Rozwiązujący
2010-02-24T18:33:35+01:00
Krew przenosi tlen i roznosi go po całym ciele.2 krew przenosi cząsteczki pokarmu.3krew pomaga myślec i dlatego umiesz np czytaac.
1 5 1
2010-02-24T18:38:16+01:00
-transportuje rożne substancje
-wyrównuje temperaturę ciała
-bierze udział w ochronie organizmu przed zakażeniami
to jest dobrze bo brałam to z zeszytu od biologi = )
1 5 1
2010-02-24T18:40:05+01:00
Do funkcji krwi należą:
-dostarczanie do wszystkich komorek organizmu tlenu i substancji odzywczych
-pobieranie z komorek dwutlenku wegla i zbednych produktow przemiany materii
-transport zwiazkow wytworzonych w komorkach
-zwalczanie czynnikow chorobotworczych
-regulacja temperatruy ciala

Gdyby krew nie płyneła to niebyło by możliwosci dostarczenia tlenu do wszystkich komorek i pobranie z nich dwutlenku wegla poniewaz wymiana gazowa zachodzi tylko i wyłącznie w naczyniach włosowatych płuc. Również niebyłoby możliwe transportowanie zwiazkow wytworzonych w komorkach i regulacja temperatury ciała. itp. Właśnie dlatego krew musi krążyć po naszym ciele abyśmy mogli żyć :)

Pozdrawiam ;]
1 5 1