Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T16:42:42+02:00
Ile wynoszą odsetki od kwoty 6000zł, przy oprocentowaniu rocznym 3%, jeżeli zostaną wpłacone po: jednym roku?
W OBLICZENIACH UWZGĘLDNIJ PODATEK OD ODSETEK W WYSOKOŚCI 20%?
3/100 * 6000zł = 18000/100 zł = 180zł (to odsetki po jednym roku)
20/100 * 180zł = 3600/100zł=36zł (tyle zapłacimy podatku)
180-36=144zł
Odp. Po roku otrzymamy 144zł odsetek, po odliczeniu podatku.
Pozdrawiam;)
2009-10-17T16:51:51+02:00
Po jednym roku odsetki wynoszą 60zł.
Podatek od odsetek w wysokości 20 % wynosi 12zł.
  • Użytkownik Zadane
2009-10-17T16:54:01+02:00
6000-kwota
3%-w skali roku
20%-odsetki
3%/100*6000=18000/100=180zl.
oprocentowanie roczne wynosi 180zl
20%/100*180=3600/100=36zl
podatek od odsetek wynosi 36zl
180zl-36zl=144zl
odp;Oprocentowanie w skali roku wynosi 180 zl w tym 36 zl podatku od odsetek