Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T18:37:52+01:00
- Liść ma większą powierzchnię niż igła;
- Liść oddaje więcej wody do atmosfery na drodze transpiracji, igła uniemożliwia transpirację;
- U igieł, komórki miękiszu mają pofałdowane ściany.
1 4 1
2010-02-24T18:39:47+01:00
-Liść ma rozgałęzienia
-Igła kuje a liść nie
-w igle jest żywica a w liściu nie
1 3 1
2010-02-24T18:39:50+01:00
1) liść ma wiekszą powierzchnię, igła jest o wiele mniejsza
2) liście na zimę opadają, a igły nie
3) poprzez igły drzewa są bardziej podatne na choroby, bo nie zrzucają ich z zanieczyszczeniami, a z liście opadają i tym sposobem drzewa liściaste są mniej podatne na choroby
1 4 1