Cień latarni ma długość 6m. Kąt utworzony miedzy promieniem słonecznym a płaszczyzną poziomą ma miarę 60stopni.
Wysokość latarni wynosi :
a)6 pierwsiatków z 3 m
b) 8m
c)10m
d) 8 pierwiastków z 3 przez 3 m



proszę o dokładne rozwiązanie ;)

3

Odpowiedzi

2010-02-24T18:43:27+01:00
Odpowiedź a- wynika to ze związków miarowych trójkąta o kątach 30,60 i 90
2010-02-24T18:44:47+01:00
Odpowiedź a), ponieważ, jest to trójkąt, połowa z trójkąta RÓWNOBOCZNEGO! Podstawę mamy 6m, a jest to połowa podst. trójkąta RÓWNOBOCZNEGO. Bierzemy, więc 12m i liczymy wysokość: a^3 : 2 12^3 : 2 = 6^3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T18:51:21+01:00


korzystając z pewnychwłasnosci trojkąta o kontach 90 60 30
wiemy ze jezeli x jest przy koncie 90 stopni to x√3 przy 30 stopniach a 2x przy 60 ;]
z tego wiemy ze wystarczy obliczyc x√3 aby otrzymac wynik

dla cienia x = 6
bedzie to odpowiedz (A) 6√3