1 gdzie znajduje się wulkan Kilimandżaro???
2 Kwarcyt to najpopularniejszy minerał występujący na Ziemi? ( zaznacz prawda czy fałsz)

3 Podkreśl nazwy minerałów skałotwórczych:
mika, diament, wapień, skaleń, bazalt
4 Powstanie węgla kamiennego na Wyżynie Śląskiej (karbon, trias, era paleozoiczna, jura)
5. . Dopisz do podanego niżej opisu właściwy termin.
Ośrodek trzęsienia ziemi znajdujący się na jej powierzchni.
6. Dopisz do poniższych nazw wulkanów nazwy kontynentów, na których wulkany te się znajdują.

a) Etna -

b) Krakatau –

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:03:21+01:00
1. W Afryce, na Wyżynie Wschodnio-afrykańskiej
2. Prawda
3. skaleń, mika
4. era paleozoiczna, karbon
5. epicentrum
6.
a)Etna-Europa,
b)Krakatau-Azja
2 4 2
2010-02-24T19:28:52+01:00
1.w samym sercu afryki (na wyżynie wschodnio-afrykańskiej)
2.fałsz
3.skaleń,wapień,mika
4.era paleozoiczna
5.epicentrum
6.etna-europa,krakatau-azja południowo-wschodnia
1 5 1