Odpowiedzi

2010-02-24T18:50:56+01:00
Ciecz i gaz po ogrzaniu zwiększają swoją objętość
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T18:51:15+01:00


Rozszerzalność temperaturowa (cieplna, termiczna) ciał- zwiększanie objętości ciał w miarę wzrostu temperatury i zmniejszanie ich objętości w miarę obniżania temperatury. Ogrzane ciała stałe, ciecze i gazy zwiększają swoją objętość, gdyż ich cząsteczki po dostarczeniu im ciepła poruszają się szybciej.

Największą rozszerzalnością temperaturową odznaczają się gazy, najmniejszą zaś ciała stałe. Rozszerzalność cieczy i ciał stałych jest różna i zależna od rodzaju substancji.
12 4 12