Odpowiedzi

2010-02-24T18:49:04+01:00
Jaki pierwiastek zmieszany z tlenem w stosunku 2:1 tworzy mieszanine piorunujaca

a ) wapń
b) azot
c ) wodór
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T18:58:31+01:00
Pewien pierwiastek w reakcji z wodą daje wodór, reaguje on z nią, ale w wysokiej temperaturze dając tlenek - biały proszek. Pierwiastek ten jest metalem i spala się bardzo jasnym oślepiającym płomieniem. Pierwiastkiem tym jest:
a) potas b) wapń c) magnez
odp: c