Odpowiedzi

2010-02-24T19:00:51+01:00
Kwasem odpowiedzialnym za tak niskie pH jest kwas chlorowodorowy (solny). Pełni on funkcje trawienne. Nadkwasota polega na nadmiarze kwasu solnego, powodują ją nadmierne wydzielanie tego kwasu.
38 4 38
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T19:02:17+01:00
Nazwa: kwas solny, chlorowodór - HCl

Funkcje: umożliwia trawienie białek.

Nadkwasota - nadmiernie wysoka zawartość kwasu solnego w soku żołądkowym, przekraczająca 20 mmol HCl wydzielanego w ciągu 1 godz.

Nadkwasota spowodowana jest używaniem nadmiernej ilości alkoholu, mocnej herbaty i kawy, paleniu tytoniu oraz u chorych leczonych kortykosterydami (hormony kory nadnerczy).

Objawy: zgaga, bóle w nadbrzuszu.
46 4 46