Odpowiedzi

2010-02-24T18:57:41+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T18:58:07+01:00
A) Jaką wysokość ma trójkąt równoramienny o podstawie 12cm i ramieniu 10 cm?

a=12 cm
b=10 cm
h=?
x=6 - jest to połowa podstawy

b²=h²+x²
10²=h²+6²
100=h²+36
h²=100-36
h=√64
h=8

wysokość trójkąta równobocznego wynosi 8 cm

b) Jaką wysokość ma trójkąt równoboczny o boku długości 10 cm?

a=10 cm

h=a√3/2
h=10√3/2
h=5√3

\wysokośc trójąta równobocznego wynosi 5√3cm
30 1 30
2010-02-24T18:58:11+01:00
A) h(2-do kwadratu)=10(2)-6(2)
h(2)=100-36
h=pierwaistek z 64
h=8

b)h(2)=10(2)-5(2)
h(2)=100-25
h(2)=75
h=pierwiastek z 75
31 1 31