Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T18:55:46+01:00
Obw kwadr. - 24 : 4 = 6
P = 6 * 6
P = 36

10(kwadrat) = 8(kwadrat) + x(kwadrat)
100 = 64 + x(kwadrat) / -64
36 = x(kwadrat) / :^
x = 6

P = 8 * 6 : 2
P = 24

Suma = 36 + 24 = 60

Liczę na Naj ; )
2010-02-24T18:57:42+01:00
Pitagoras na trójkąt
8^2 + b^2= 10 ^2
100 - 64 = b^2
b = 6
Pole = 8 * 6 /2 = 24 cm^2

trójkąt
obw = 24
obw = 4a
a = 6
Pole = a^2
pole = 36
Odp suma pól wynosi 60 cm^2
prosze;]
2010-02-24T18:59:49+01:00
24/4 = 6, bok kwadratu

pole = 6*6=36

W trójkącie mamy podane a i c więc trzeba obliczyc b

b²=c²-a²
b²=100-64=36
b=6

Pole = (a*b)/2
pole = 8*6/2 = 24

Suma pol = 36+ 24 = 60