Zad 1
a) (-4)+(-4)*(-2)-(-12)
b) [8-8*(-4)-12*(-3)]*(-2)
c) (-34)+(-6)*[2-(-3)*4]
d) {4-[-(-6)*(-3)+3]-13}*(-4)

Zad.2
a) 0,2*(-4)-0,2*(-8)
b) (-6)*0,28-0,24*(-6)
c)4*(-1/3)-(-1/3) *(-5,6)
d)(-5/8)*1,4-1/4*1,4
e)3/4*(0,6)-0,6*0,25
f)(-1,2)*1/3-(-2/3)*0,6

Prosze to jest na jutro ;((

2

Odpowiedzi

2010-02-24T19:07:31+01:00
A) (-4)+(-4)*(-2)-(-12)= (-4)+ 8+12=16
b) [8-8*(-4)-12*(-3)]*(-2)=(8+32+36)*(-2)=-152
c) (-34)+(-6)*[2-(-3)*4]=(-34)+(-6)*(14)=-34-84=50
d) {4-[-(-6)*(-3)+3]-13}*(-4)=[4-(-15)-13]*(-4)=-24

Zad.2
a) 0,2*(-4)-0,2*(-8)= -0,8+1,6=0,8
b) (-6)*0,28-0,24*(-6)= -1,68+1,44=-0,24
c)4*(-1/3)-(-1/3) *(-5,6)=-4/3-28/15=-48/15
d)(-5/8)*1,4-1/4*1,4=-2/8-7/20=-3/5
e)3/4*(0,6)-0,6*0,25=9/10-15/10=-6/10
f)(-1,2)*1/3-(-2/3)*0,6=-4/10+2/5=0
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:15:05+01:00
Zadanie 1
a) (-4)+(-4)*(-2)-(-12) = -4+8+12 = 16
b) [8-8*(-4)-12*(-3)]*(-2) = [8+32+36]*(-2) = 76*(-2) = -152
c) (-34)+(-6)*[2-(-3)*4] = (-34)+(-6)*[2+12] = (-34)+(-6)*[14] = (-34) - 84 = -118
d) {4-[-(-6)*(-3)+3]-13}*(-4) = {4-[-18 +3]-13}*(-4) = 12*(-4) = -48

zadanie 2
a) 0,2*(-4)-0,2*(-8) = -0,8+1,6 = 0,8
b) (-6)*0,28-0,24*(-6) = -1,68+1,44 = -0,24
c)4*(-1/3)-(-1/3) *(-5,6) = -4/3-56/30 = -40/30-56/30 = -96/30 = -32/10 = -16/5
d)(-5/8)*1,4-1/4*1,4 = -70/80-14/40 = -70/80-28/80 = -98/80 = -49/40
e)3/4*(0,6)-0,6*0,25 = 0,45-0,15 = 0,3
f)(-1,2)*1/3-(-2/3)*0,6 = -12/30+12/30 = 0