Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T18:59:40+01:00
Wzór na przekątną sześcianu:
d = a√3 i d = 5√3
Podstawmy to:
a√3 = 5√3 /:√3
a = 5
Pp = 6a²
Pp = 6 * 5²
Pp = 150 cm ²
Odpowiedź: Pole powierzchni sześcianu wynosi 150 cm²
  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T19:00:20+01:00
Dlugosc pzekatnej szescianu o krawedzi a to odleglosc miedzy jego naprzeciwleglymi wierzcholkami, z TW pitagorasa, dla krawedzi =a
odleglosc ta wynosi a* 3^(1/2)
a*3^(1/2) =5*3^(1/2) =/ a=5
V=a^3=125
pp=6*5*5=150
2010-02-24T19:02:28+01:00
Pozdrawiam :P
Odpowiedz w załączniku