Odpowiedzi

2010-02-24T19:01:56+01:00
8√2 dlatego że ten trójkąt jest połową kwadratu a wzór na przekątną kwadratu jest a√2

czyli

a√2=16/:√2
a=16 na √2
czyli musimy usunąć nie wymiernośc
czyli razy √2
i wychodzi nam 8√2 :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:03:08+01:00
Odpowiedź A. 8√2cm

Dlatego, ze jak ten trójkąt równoramienny podzielisz wysokością na dwa to wyjdą dwa trójkąty prostokątne o kątach 45°, 45° i 90°
A na takie trójkąty są zależności specjalne, więc gdy podstawa takiej połowy trójkąta równoramiennego, wynosi 8cm, to jego bok będący przeciwprostokątną będzie miał a√2 czyli w tym wypadku 8√2cm.