Zad1.
Oblicz objętość, którą zajmuje 150g wody w warunkach normalnych (g = cm3 [ sześciennych] )

zad2.
Oblicz, czy 0,5 kg alkocholu etylowego o gęstości 0,78 g na cm sześcienny zmieści się w kolbie o pojemności 1 dm sześcienny


Zadania na jutro. POMOCY ; (

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:59:09+01:00
1)
masa wody=150g
1g - 1cm3
150g - 150cm3
150cm3=0,15dm3

2)
m=0,5kg=500g
d=0,78g/cm3

m=d*V
V=m/d
V=500g / 0,78g\cm3
V=641,02cm3

odp:tak, zmieści się.
2010-02-24T20:00:45+01:00
Zad.1
Gęstość wody wynosi 1g/cm3
p=m/V

V=m/p = 150g/ 1g/cm3 = 150cm3

Odp: Woda zajmuje 150cm3

Zad.2
m=500g
p=0.78 g/cm3
V=m/p
V=500g/ 0.78g/cm3 = 641cm3
Kolba ma 1000cm3

Odp: Tak