Odpowiedzi

2010-02-24T19:13:14+01:00
2Na + 2C2H5OH ------> 2C2H5ONa + H2
masa molowa sodu= 23 g/mol || v wodoru w warunkach normalnych wynosi 22,4dm3
1. z reakcji wynika, że...
z 46g Na powstaje 22,4 dm3 H2
to
z "m" powstaje 2,24 dm3 H2

m= 46g x 2,24 dm3 / 22,4dm3
m= 4,6 g Na
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T00:08:26+01:00
W załączniku

1. piszę równanie reakcji'
2. uzupełniam to co wiem z równania
3. dopisuję to co ,,nie wiem" czyli: objętość gazów w warunkach normalnych zawsze wynosi 22,4dm3, a to co jest nad sodem to masa molowa odczytana z układu
4. to co mam się dowiedzieć oznaczam jakąś literką
5. mnożę wszystko na krzyż
6. jestem szczęśliwa, ze zadanko wychodzi ;)
2 5 2