Ustal niewiadomą, oznacz ją dowolną literą i zapisz podane zdania za pomocą równań.

a) Dwie nauczycielki, trzynaście dziewcząt i kilkunastu chłopców zajęło w autobusie 33 miejsca

b) Za trzy czekolady. których ceny nie pamiętam, i za bombonierkę, która kosztowała 18 zł, zapłaciłam 27,60.


Prosze o szybka odpowiedz bo to zadanie jest na jutro z góry dziekuje

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:12:05+01:00
1.
x - nauczycielki
y - dziewczęta
z - chłopcy

2x + 13y + z = 33

2.
x - czekolada
y - bombonierka

3x + 18zł = 27.60zł

Liczę na Naj ;d
83 3 83
2010-02-24T19:17:39+01:00
A) c- chlopcy


2+13+c=33


rozwiązanie :c=33-2-12
c=19


b) x- cena bombonierki


3x+18zł=27.60


rozwiązanie: 3x=27,60- 18
3x=9.60|/3
x=3,20
42 2 42