Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T19:14:44+01:00
Α-kąt ostry
8α-kąt rozwarty

α+8α=180
9α=180
α=20

20,20,160,160
2 4 2
2010-02-24T19:18:36+01:00
Suma miar kątów każdego czworokąta wynosi 360 stopni
Wszystkich kątów jest cztery, a takich samych po dwa.
Mozna przyjac ze te mniejsze oznaczamy jako x, a wieksze 8x.
x + x + 8x + 8x = 360 stopni
18x=360stopni
x=360stopni : 18
x= 20 stopni

8 razy 20 stopni= 160 stopni
spr. 20+20+160+160= 360stopni
7 4 7